تور های طبیعت گردی،داخلی و خارجی

تور های گردشگری

رتهنمای طبیعت گردی، مکان های دیدنی ایران و جهان، مقالات جهانگردی، معرفی زیبایی های ایران

  • ۰
  • ۰
کوه های الوند  و کلاغ لان

در استان همدان مابین تویسرکان و همدان کوه الوند با ارتفاع 3450 متر و کوه کلاغ لان با ارتفاع 3350 متر قرار دارند، الوند از طریق گردنه شمال غربی به قله کلاغ لان، از جنوب غربی به دره کیوارستان و چهار قله منتهی میشود.

کوه های الوند  و کلاغ لان

برای صعود به قلل از همدان، از میان باغ‌های عباسآباد به‌طرف آبشار گنجنامه رفته، مسیر مشخص‌شده را از گنجنامه با دور زدن تپهای بلند به سمت شمال ادامه دهید. در زیر پناهگاهِ میدانِ میشان، آبشار دوم قرارگرفته، مسیر پس از مدت‌زمانی با عبور از یک شیب تند بر بالای تپه و سپس به‌صورت اُریب به پناهگاه و دشت میدان میشان می‌رسد

کوه های الوند  و کلاغ لان

از پناهگاه دوم بگذرید و به سوی شمال غربی تا لب گردنه مرتفعی پیش روید تا بر بالای دشت دیگری قرار بگیرید، قله و برج صخرهای الوند در شمال غربی مشاهده میگردنداز کنار چشمه با برف‌کوبی به زیر برج رسیده از وسط شکاف سنگی پای بر قله الوند بنهید. در غرب قله کلاغ لان قرار دارد، از قله به سمت شمال به سوی دشتی برف‌گیر سرازیر شده و به پناهگاه بزرگ کلاغ لان بروید. مستقیم به سوی شمال پیش رفته، از یک برج کوچک صخرهای بگذرید، توجه کنید که از حاشیه صخرهها و به‌صورت پله به پله بااحتیاط کافی خود را به قله کلاغ لان برسانید.

برای فرود از صخرهها به پایین آمده، زمانی که بر روی نوار برفی حدفاصل قله اصلی و برج سنگی رسیدید از طریق برفچال کوچک زیر آن و در کنار برف شن اسکی کرده و از میان سنگلاخ‌ها با تراورس دره بزرگ به پناهگاه بروید. از این نقطه با دور زدن قله صخرهای ارژنگ در شمال الوند و ورود به دشت تخت نادر از جناح شمالی به نزدیک چشمه و سپس میدان میشان میرسید.

اردیبهشت‌ماه بهترین زمان صعود به الوند است اما زمستان هم ازجمله فصول مناسب برای صعود به قله میباشد، اگرچه صعود زمستان کلاغ لان دشوار و همراه با یخ، برف، صخره و عبور از نقاط بهمن‌گیر می‌باشدبه یاد داشته باشید هنگام صعود زمستانی الوند باید ضمن توجه به فنون کوهنوردی زمستانی از صعود به هنگام طوفان اجتناب کنید.

  • ۹۸/۰۴/۱۷
  • admin tours

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی