تور های طبیعت گردی،داخلی و خارجی

تور های گردشگری

رتهنمای طبیعت گردی، مکان های دیدنی ایران و جهان، مقالات جهانگردی، معرفی زیبایی های ایران

  • ۰
  • ۰

کوه یخچال

در قسمت جنوبی سلسله جبال الوند همدان کوه یخچال به ارتفاع 3580 متر قرار دارد که به‌عنوان بلندترین نقطه الوند از شمال به قله 3413 متری تاریک دره، از جنوب غربی به قله اردک مردک با 3486 متر ارتفاع، از شرق به قله 2985 متری تخت رستم و بالاخره از جنوب به قلل شاه‌نشین بزرگ و کلاه قاضی منتهی شده و در قسمت شرقی آن آبادی خاکو قرار دارد. 

برای صعود از همدان را به‌طرف دره مرادبیگ در جنوب غربی شهر عبور کرده، وارد آبادی دره مرادبیگ بشوید. با عبور از آبادی، دره طولانی و پر آبی را  مستقیم به سمت غرب در پیش‌گرفته، از امتداد باغ‌های دره گذشته تا به چند اتاقک کوچک و مرتعی برسید.

دره دیگری در سمت چپ وجود دارد، ابتدا در شیب ملایم درون دره آرام ارتفاع گرفته و از کنار چند چشمه دیگر بگذرید، سپس در مسیر پرپیچ‌وخمی بر ارتفاع افزوده و به چمن معروف قله یخچال برسید. از طریق یالی که از سمت غرب به خط‌الرأس می‌رود، اقدام به صعود کنید، این یال با عبور از امتداد قله تخت رستم پس از مدتی کوتاه به بلندای قله 3580 متری یخچال می‌رسد.

اواخر اردیبهشت بهترین زمان صعود به قله یخچال است به انضمام اینکه وضعیت قله در زمستان سرد، طوفانی و در زیر قله عبور از امتداد نقاب برفی مشهور آن به دلیل ریزش بهمن بسیار خطرناک خواهد بود.

 

منبع:

https://esfahan.tours/Place/6098/%DA%A9%D9%88%D9%87-%DB%8C%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84-

 

اصفهان تور/https://esfahan.tours

  • ۹۸/۰۵/۱۵
  • admin tours

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی