تور های طبیعت گردی،داخلی و خارجی

تور های گردشگری

رتهنمای طبیعت گردی، مکان های دیدنی ایران و جهان، مقالات جهانگردی، معرفی زیبایی های ایران

  • ۰
  • ۰
روستای فیلبند

در قسمت جنوب بابل در بخش بندپی غربی (روستای دیوا) در میان ارتفاعات البرز روستای فیلیند با ارتفاع 3700 متر از سطح دریا واقع‌شده که در آن زمستان زود آغازشده، دیر به پایان می‌رسد و نزدیک به هفت ماه از سال را برف دارد، به همین سبب در این فصل روستا خالی از سکنه می‌شود.

روستای فیلبند

نزدیک‌ترین مسیر ارتباطی فیلبند به جاده اصلی راه پرپیچ‌وخم فیلبند به طول 45 کیلومتر است که در کیلومتر 25، به جاده آمل-هراز (سه‌راه منگل) متصل می‌شود. با پشت سر گذاشتن سنگ‌چال مرتفع‌ترین روستای ییلاقی مازندران یعنی فیلبند نمایان می‌شود

روستای فیلبند

مسیر جاده هراز تا روستای فیلبند، حدوداً 40 کیلومتر آسفالته است و شیب مناسبی برای دوچرخه‌سواری دارد. در مسیر فیلبند روستای ییلاقی سنگ‌چال با حدود 2700 متر از سطح دریا نیز قرار دارد.

روستای فیلبند

جالب اینجاست که در این روستا ممکن است در یک نیم روز از فصل بهار و پاییز، همه پدیده‌های جوی از قبیل ابر،مه ، باران، برف، تگرگ، رگبار و ناگهان رنگین‌کمان، هوای صاف و آفتابی را ببینید.

روستای فیلبند

با گرم شدن هوا در تابستان اهالی روستا به این منطقه بازمی‌گردند. مساجد و دو تکیه قدیمی اماکن متبرکه و مذهبی این روستا را تشکیل می‌دهند.

روستای فیلبند

محصولات کشاورزی فیلبند شامل سیب‌زمینی و چغندر می‌باشند. روستایی با قدمت 700 ساله که از چشمه‌های متعدد این روستا چشمه کوچک لار غنی از املاح معدنی است که برای درمان درد کلیه مفید می‌باشد. اعتقاد بر این است که میزان بالای فلوئور آب چشمه‌های این منطقه دلیل قوی بودن استخوان‌بندی مردم دهکده است.

روستای فیلبند

همه‌ساله کوهنوردان بسیاری برای فتح قله‌های فیلبند خصوصاً مرتفع‌ترین آن‌ها با ارتفاع 3250 متر، راهی فیلبند می‌شوند و این در حلی است که مردم خود روستا معتقدند بلندترین نقطه‌ای که روستا در آن قرار دارد، قله فیلبند نامیده می‌شود

روستای فیلبند

در فصل بهار هم‌زمان با آب شدن برف‌ها گل‌ها و گیاهان و سبزی‌های خوراکی زیادی شروع به روییدن می‌کند و رویش آن‌ها تا پایان آب شدن برف‌ها ادامه دارد. ازجمله این سبزی‌های خودرو الیما یا تره وحشی است که خوراکی می‌باشد. دیگر گیاهان خودرو این منطقه شامل کوه گندمک و گوه چنگلک و تپی سرک و زردمرغی می‌باشد که هم خشک و هم تر آن‌ها به مصرف خوراکی اهالی روستا می‌رسد.

  • ۹۸/۰۵/۱۲
  • admin tours

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی